Marketing dzieli się na różnorodne typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak również dużo innych, jakkolwiek statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najprawidłowiej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednakowoż nie jedynie – wstępuje w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego konsumenta czy też wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Audyt marki
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie potencjalnego konsumenta są bardzo różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz wybitnie dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.
